Het is eindelijk zo ver! Je kunt nu een Instagram profiel maken voor jouw bedrijf. De functie is nog niet voor iedereen beschikbaar, maar wordt langzaam uitgerold. Hoe het werkt zie je in onderstaande video.

 

 

Voordelen:

  • Bezoekers kunnen direct contact opnemen via de gegevens die in het profiel staan
  • Meer inzicht in gebruikersdata; niet alleen meer het aantal likes op een bericht, maar je komt ook meer te weten over wie jouw volgers zijn
  • Je kunt vanuit de app gesponsorde berichten opzetten

 

Nadelen:

  • Je kunt alleen een bedrijfsprofiel maken wanneer je ook admin bent van de Facebookpagina
  • Er zijn mensen die behoorlijk sceptisch zijn over de koppeling met Facebook. Met elke update aan het algoritme van Facebook zijn berichten van bedrijven minder zichtbaar. Mensen zijn bang dat dit ook gebeurt op Instagram. Tot nu toe zijn er echter nog geen aanwijzingen dat dit ook daadwerkelijk gebeurt.

Hier lees je meer over het Business Profile. 

Ook leuk: we kunnen eindelijk inzoomen op de foto’s en video’s binnen Instagram! 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *